Vakuutusalan asiakkailla menee hyvin – nyt on oikea aika hankkia uusia tietoja ja taitoja
Valtiovarainministeriö nosti ennustettaan Suomen tämänvuotisesta talouskasvusta. Ministeriö ennustaa Suomen talouskasvun kiihtyvän tänä vuonna 2,9 prosenttiin. Vielä huhtikuussa ministeriö arvioi tämän vuoden talouskasvuksi 2,6 prosenttia. Nousukauden aikana vakuutusyhtiöiden asiakkailla menee hyvin!
Vakuutusyhtiöiden asiakkaiden vaatimukset vakuutusyhtiötä kohtaan muuttuvat ja kasvavat uusien riskien ja kansainvälistymisen myötä. Edelleen tärkeää on estää vahinkoja asiakkailta saadun datan avulla. Tietysti tärkeää on myös hinnoitella riskit oikein ja tuottaa kaikille asiakkaille oikea ja personoitu ratkaisu ja hinnoittelu. Kuitenkin merkittävin lisähyöty asiakkaalle pitäisi vakuutusyhtiöstä olla se, että estettävissä olevia vahinkoja ei tapahtuisi, eikä kenenkään arki tai liiketoiminta keskeytyisi turhaan. Vakuutusyhtiön kuuluisi olla asiakkaan arjessa mukana ja se onnistuu parhaiten analysoimalla dataa, kehittämällä asiakassuhteita ja panostamalla asiakkaan kannalta merkityksellisiin asioihin.
Vahinkoja ehkäisemällä vakuutusyhtiöillä on tulevaisuudessakin tärkeä rooli asiakkaiden ja yhteiskunnan silmissä. Data ja asiakaspalvelu ovat näillä perusteluilla vakuutusyhtiöiden tulevaisuuden menestyksen mittari, keino ja edellytys.
Suotuisan suhdanteen aikana on oikea hetki pitää yllä ja kehittää ammattitaitoa nykyisiin ja tulevaisuuden asiakkaiden tarpeisiin. Finva tukee vakuutusalan asiantuntijoiden ammattitaitoa laadukkailla koulutusohjelmilla, seminaareilla sekä tutkinnoilla. Tästä kirjeestä löydät muutamia esimerkkejä tulevista koulutuksista.
Tervetuloa mukaan!
Kirsi Ivonen
Senior Program Director, Finva
Uutinen on julkaistu Finvan sivuilla 21.8.2018